Туристичне взуття з надзвичайно зручними колодками, традиційна німецька якість в поєднанні з унікальними технологіями та гарантовані комфорт і безпека навіть в найекстремальніших умовах — таким зараз знають LOWA Brand в усьому світі. Сьогодні продукція компанії продається у 80 країнах, черевики LOWA носять знамениті альпіністи і мандрівники. А почалася ця гучна історія успіху з маленької майстерні та віри у щось більше. Власне, лозунгом виробника і стала фраза «просто більше…», і це якнайкраще описує процес розвитку компанії і те, за що ми так любимо продукцію LOWA.
Коротка справка про бренд:
- РІк заснування: 1923
- Країна заснування: НІмеччина
- Країна виробник LOWA: Німеччина, Чехія, Словаччина
- Засновник: Лоренц Вагнер
Зміст:
- 20-ті: все почалося зі спадку та… музики
- 30-ті: LOWA відправляється в гори
- 50-ті: порятунок від банкрутства і прощання з засновником
- 60-80-ті: LOWA на вершинах світу
- 90-2000-ні: новий власник, нові моделі, нова історія!
- LOWA сьогодні: три кити незмінного успіху
- Технології: що робить взуття LOWA унікальним
20-ті: все почалося зі спадку та… музики
У 2023 році компанії LOWA виповнилося 100 років. Офіційний відлік її історії почався в 1923 році, коли син простого німецького чоботаря Лоренц Вагнер відкрив свій взуттєвий магазинчик в баварському містечку Єтцендорф поблизу Мюнхену. Втім, насправді ця історія почалася ще раніше.
Батьківський будинок, де провів дитинство майбутній засновник LOWA, по сумісництву був майстернею і взуттєвим магазинчиком. Йоганн Вагнер працював чоботарем і музикантом — в ті часи в Баварії подібна комбінація професій була звичним явищем. Поступово він залучив до музики і взуттєвої справи Лоренца та його молодших братів Ганса і Адольфа. Всі троє в результаті успадкували батьківський фах і добились певних успіхів у взуттєвій справі. Але найбільший прорив, як ви вже здогадались, стався у старшого сина.
Засновник LOWA Лоренц Вагнер
У 1922 році Лоренц Вагнер отримує в спадок батьківську майстерню і ставить мету перетворити маленьку сімейну справу у справжню компанію. Попервах він продовжує грати на весіллях та інших святах — але тільки для того, щоб заробити гроші і вкласти їх у розвиток взуттєвої справи.
І от, нарешті (повертаємось до 1923-го), він купує мінімум необхідного обладнання та відкриває власний цех і взуттєвий магазинчик. Хотілось би сказати, що далі все пішло, як по маслу, але попереду Лоренца чекали як неймовірні успіхи, так і низки невдач.
30-ті: LOWA відправляється в гори
Бізнес Лоренца Вагнера почався з маленького тісного цеху і традиційних баварських черевиків для міста. Однак сплеск популярності гірського спорту в 20-х і Альпи всього за півсотні кілометрів від Єтцендорфу внесли доленосні корективи: майстерня береться за виготовлення альпіністського і гірськолижного взуття, а історія LOWA відтепер і назавжди тісно переплітається з аутдором.
Лоренц місяцями працює над удосконаленням колодки — саме його праця заклала основу знаменитого комфортного взуття LOWA. Попит на взуття з Єтцендорфу росте, і на початку 30-х Вагнер зводить перше повноцінне заводське приміщення. В цей час в якості учня до колективу приєднується Йозеф Ледерер — тимчасово, але в подальшому він ще повернеться і буквально врятує компанію.
50-ті: порятунок від банкрутства і прощання з засновником
Після закінчення Другої світової фабрика відносно швидко оговтується і відновлює довоєнні потужності. Саме в цей час з’являється знаменита тепер на весь світ назва, складена з перших букв імені засновника — LO(renz)WA(gner). Але найскладніше тільки попереду.
На початку 50-х Вагнер невдало вкладає кошти в матеріали, і бізнес опиняється на межі банкрутства. Але за діло беруться донька Лоренца Берті, що тоді займала посаду комерційного директора, та гендиректор Йозеф Ледерер — той самий колишній учень Вагнера, який повернувся на фабрику ще до початку кризи. Цій парочці вдається домовитися з кредиторами і врятувати компанію від краху. Бонусом, пережиті пригоди зближують молодих людей, і незабаром вони одружуються.
Лоренц Вагнер видає доньку за свого талановитого учня, однак розквіт фірми, який почався в 60-х, вже не встигає застати: в 1953-му році засновник LOWA помирає, а його справа переходить наступному поколінню — Берті та Йозефу Ледерерам.
Друге покоління LOWA: Берті і Йозеф Ледерери
60-80-ті: LOWA на вершинах світу
В середині 50-х криза залишається позаду, і подружжя Ледерерів береться за реорганізацію та активний розвиток компанії. В 60-80-х справи для LOWA йдуть як ніколи добре!
- Компанія прибирає баварські черевики з асортименту та повністю зосереджується на гірськолижному і альпіністському сегменті.
- Бренд починає активну співпрацю з провідними альпіністами та надає їм спорядження для експедицій. LOWA буквально опиняється на вершинах світу. Спортсмени популяризують бренд, а також дають безцінний фідбек для подальшого удосконалення продукції.
- На початку 60-х зручні черевики LOWA для альпінізму та гірськолижного спорту стають хітом продажів, а штат компанії розширюється майже до сотні співробітників.
- Початок 70-х відзначився проривом в плані технологій. Зокрема, на ринок виходить LOWA AIR — гірськолижне взуття з повітряною подушкою, яка дозволяє підігнати внутрішній черевик чітко під анатомію користувача.
- З середини 70-х LOWA починає впевнено крокувати по світу, стартують продажі за межами Німеччини: в Європі, США, Японії.
- 1982 рік. Чергова знакова дата: виходить модель TREKKER LOWA — перші трекінгові черевики в асортименті бренду.
90-2000-ні: новий власник, нові моделі, нова історія!
В 1989 році управління в LOWA бере на себе третє покоління — внук Лоренца Вагнера Стефан. Він продовжує розвивати сегмент трекінгового взуття та вдосконалювати лижні черевики, однак суттєвого успіху йому добитися не вдається. Компанія стикається з економічними проблемами, і сім'я Ледерер вирішує продати бізнес італійській фірмі Tecnica, яка, до слова, мала схожу історію: теж починалася з сімейної взуттєвої майстерні приблизно в ті ж роки, що й LOWA.
Забігаючи наперед, злиття компаній не тільки не зашкодило подальшому розвитку LOWA, а й вивело його на новий рівень, і, власне, допомогло зробити бренд таким, яким ми бачимо його сьогодні.
- Tecnica оптимізує та реструктурує процеси в LOWA. Виробництво лижних черевиків спочатку переносять в Італію, а в 2008-му остаточно зупиняють. Завод в Єтцендорфі напроти, зберігають, розширюють і оснащують новим обладнанням. На початку 90-х тут випускається близько 350 тисяч пар взуття для трекінгу і альпінізму в рік.
- В 1997 році виходить LOWA RENEGADE — модель трекінгових черевиків, якій судилось стати культовою. Її випуск не припиняється дотепер, за 25 років було продано більше 12 мільйонів пар, що зробило LOWA RENEGADE одними з найпопулярніших черевиків для трекінгу в світі! І так, випереджуючи ваше питання: ви можете купити оригінальні LOWA RENEGADE в магазині Shambala.
- В 2000 році LOWA б’є перший особистий рекорд: продано більше 1 мільйона пар за рік. А в 2010-му ставить новий: 2 мільйона пар за рік!
- Площу і виробничі потужності заводу LOWA в Єтцендорфі, де працював ще сам Лоренц Вагнер, помножено в десятки разів. Тепер він займає 7 тисяч квадратних метрів, а станом на 2019 рік в штат входить більше 2000 людей. Паралельно відкриваються заводи LOWA в Словаччині, Боснії, Хорватії та Італії.
LOWA на карті світу: де сьогодні продається продукція бренду
LOWA сьогодні: три кити незмінного успіху
У 21-му столітті LOWA остаточно завоювала звання виробника зі світовою репутацією і продовжує підтверджувати цей статус. Робота компанії сьогодні базується на трьох принципах:
- Високоякісні матеріали та унікальні технології
З моменту заснування і до сьогодні компанія категорична щодо якості і використовує для своєї продукції лише найкраще. Верх шиють переважно з натуральної шкіри, комбінуючи її з надміцною та практичною синтетикою. Зимові і демісезонні моделі доповнюють вітро-, вологозахисною і/або утеплюючою підкладкою з матеріалів Gore-Tex і/або Primaloft.
Унікальна колодка та ряд технологічних рішень допомогли зробити взуття LOWA надзвичайно комфортним, довговічним та безпечним. До технологій LOWA ми ще повернемось та розкажемо про них детальніше.
- Тестування і вдосконалення продукції
Продукція проходить ретельну перевірку у власній лабораторії. Взуття тестують на 38-ми приборах, щоб впевнитись, що заявлені характеристики відповідають дійсності. Перевіряють все до найменших деталей. Окрему увагу приділяють навіть міцності шнурків.
Тестування продукції в лабораторії LOWA
Починаючи з 60-х років виробник не припиняє активну співпрацю з професійними альпіністами і мандрівниками. Амбасадори бренду особисто тестують продукцію LOWA, а їх відгуки, поради та побажання лягають в основу створення нових моделей та модернізації старих. Крім того, спеціалісти компанії слідкують за відгуками простих користувачів і також враховують їх у своїй роботі.
- Довговічність та екологічна відповідальність
LOWA підтримує екологічний підхід до виробництва. Високоякісна продукція бренду сама по собі позитивно впливає на захист навколишнього середовища, адже кожна пара взуття служить довго і не відправиться на смітник після одного-двох сезонів носки.
Читайте більше про правила екофрендлі туризму.
Щоб максимально збільшити термін служби продукції, LOWA пропонує клієнтам послугу ремонту і заміни деталей*. Таким чином на улюбленій, але досить зношеній парі можна замінити каблук або підошву повністю, манжету, крючки чи інші деталі, і носити її далі. *Сервіс поки що доступний не в усіх країнах.
Крім того, компанія мінімізує шкідливі речовини на виробництві. Так, нещодавно LOWA випустила екологічно безпечну лінійку засобів для догляду за взуттям на основі натуральних інгредієнтів. До речі, ретельний догляд в компанії теж вважають ознакою екосвідомості, адже це збільшує термін служби виробу, і в результаті економить не тільки ваші кошти, а й ресурси планети. Тож радимо ознайомитись з офіційними рекомендаціями по догляду за взуттям LOWA.
Технології: що робить взуття LOWA унікальним
Користувачі часто називають черевики LOWA одними з найзручніших в світі. Крім того, вони зазначають, що взуття цього бренду не тільки комфортне, а й безпечне та надійне: стійке, дає достатнє зчеплення на різних поверхнях, добре тримає ногу, і в той же час не передавлює тканини, не натирає тощо. Такі позитивні відгуки — результат багаторічної праці, постійного вдосконалення продукції та впровадження нових технологій.
Як створюють взірцеве взуття: відеоекскурсія на фабрику LOWA
Коли мова йде про LOWA, в першу чергу завжди згадують надзвичайно вдалу колодку (внутрішню форму черевика). Це, по суті, «серце» взуття, від якого напряму залежить ергономіка, і над його покращенням в LOWA трудились з моменту започаткування фірми. Як ми вже й казали, основи унікальної колодки заклав ще Лоренц Вагнер, і за сто років майстри LOWA довели цю частину практично до ідеалу.
- Колодка для взуття LOWA розроблена таким чином, щоб тримати ідеальний баланс між підтримкою стопи, хорошою посадкою і вільним простором всередині черевика. Тобто, взуття сидить на вас, наче влите, і водночас немає зайвих точок тиску, пальці вільно рухаються, але й надлишку “повітря” теж немає.
- Для того, щоб взуття LOWA підходило абсолютно всім, було розроблено три окремих колодки: вузьку (для людей з худою стопою), стандартну/середню та широку (для людей з повною стопою, плоскостопістю, вальгусною деформацією та іншими особливостями). Окремо в LOWA почаклували над колодкою для жінок, врахувавши всі особливості анатомії жіночої стопи.
Звичайно ж, в LOWA працюють не тільки над колодками, а вдосконалюють кожен елемент взуття:
- Double Injection — технологія з’єднання верху та підошви. Верхню частину натягують на металеву колодку, опускають в форму для підошви, куди під високим тиском шар за шаром впорскують рідку суміш із пінополіуретану. В результаті верх та низ черевика буквально зливаються. Єдиний суттєвий мінус технології — підошву, зроблену по технології Double Injection, неможливо в майбутньому замінити. Плюсів — явно більше: відірвати верх від підошви практично неможливо, взуття з Double Injection дуже легке, має оптимальну жорсткість та чудові амортизаційні властивості.
- Rubber Sole — резинова підошва, розроблена LOWA, оптимально підібраний склад забезпечує надійне зчеплення з поверхнею.
- Monowrap (Support Frame) — спеціальна опорна рама в міжпідошві, відповідає за підтримку стопи та амортизацію, запобігає травмам ніг.
- Padded Edging — кромка задника, більш гнучка та м’якіша за стандартну.
- Flexit — верх з підвищеними показниками гнучкості, для більш приємної та комфортної ходьби.
- I-Lock (2 Zone Lacing) — двозонна система шнурівки, за допомогою якої верх та низ черевика можна шнурувати окремо, регулюючи таким чином щільність прилягання взуття у різних зонах.
- C4-Tongue — язичок, набитий асиметрично для рівномірного розподілу тиску на ноги.
- X-Lacing — деталь, яка фіксує язичок рівно посередині та не дає йому соватися вверх-вниз або вліво-вправо.
Технології трекінгових черевиків LOWA Renegade GTX MID
Технології трекінгових черевиків LOWA Camino Evo GTX
“Просто більше…” — впевнені, тепер ви остаточно зрозуміли сенс лозунгу LOWA. Купуючи взуття цього бренду, ви дійсно отримуєте більше: більше впевненості, безпеки, комфорту, а значить, і більше бажання та можливостей подорожувати! Куди б ви не відправились, — підкорювати українські Мармароси, дикі куточки високогір'я Сакартвело чи прекрасні Татри, — взуття LOWA стане вірним супутником на кожному пройденому кілометрі! Залишилось знайти ідеальну модель — тож чекаємо вас найближчим часом в магазинах Shambala.