Зміст

  1. Вступ
  2. Сходження на Еверест
  3. Знакове знайомство
  4. Експедиція Sea To Summit
  5. Історія компанії
  6. Філософія продукції Sea To Summit
  7. Заключення

«Sea To Summit» - в перекладі з англійської означає «від моря до вершини». Для когось з нас це просто красива фразочка, для інших - назва крутого туристичного бренду, а для декого - це було мрією, яку вони здійснили ...

До зустрічі двох ідейних хлопців Тіма Маккартні-Снейпа і Роланда Тайсона, кожен з них фанатів горами і займався скелелазінням і альпінізмом. Вони були справжніми шанувальниками активного способу життя і обидва жили в Австралії, але в різних регіонах, і до певного моменту шляхи їх не перетиналися.

Активний хлопець Тім Маккартні-Снейп переїхав до Австралії з батьками, коли йому виповнилося 11 років. Ріс на фермі, його допитливість нерідко ставала причиною його пригод. Після вступу в Geelong Grammar School з'явилося захоплення подорожами. При вступі в Австралійський національний університет він був зарахований в альпіністський клуб при університеті ANU (ANUMC).\

Тім Маккартні-Снейп у горах

Там він стрімко розвивав навики скелелазіння й альпінізму. У 1971 році здійснив перше сходження в Південних Альпах. Він був настільки вражений усім побаченим, що написав емоційне есе, яке незабаром було надруковано в багатьох спортивних журналах тих часів. До цього він навіть уявити не міг нічого подібного. Гори, їх велич і суворість назавжди оселилися в серці юного Тіма. А Еверест, як найвища точка світу, став його мрією ...

Сходження на Еверест

Пізніше були Аннапурна II, Дунагірі, Ама-Даблам. Саме при сходженні на Ама-Даблам Тім побачив вершину Евересту і утвердився у своїй меті підкорити цього гіганта. І в 1984 році його мрія здійснилася, Тім Маккартні-Снейп в складі невеликої австралійської команди піднімається на Еверест по північному схилу без кисню, в альпійській стилі. Це було першопроходження маршруту, за що пізніше він і вся їхня група отримають медаль Ордена Австралії за заслуги в сфері альпінізму. Про цю експедицію був знятий документальний фільм.

Тім Маккартні-Снейп в складі невеликої австралійської команди

Знакове знайомство

Другий батько компанії Sea To Summit - Роланд Тайсон в цей період теж даремно часу не гаяв, він був яскравим прикладом молоді того часу - фінансово незалежний, спортивний, веде активний спосіб життя. Він захоплювався скелелазінням і альпінізмом. А щоб самостійно оплачувати свої поїздки на скелі і подорожі, він, починаючи з 1983 року, шив легке і практичне спорядження у себе вдома на старенькій швейній машинці. Речі були по-справжньому якісними, завдяки чому користувалися популярністю у місцевих туристів. Він уважно вивчав матеріали та побажання своїх клієнтів. Вникав в особливості крою та шва. Пізніше до нього приєдналася його мати, і вони відкрили невеликий магазинчик під назвою Намче Базар.

Після першого підкорення Евересту Тім Маккартні-Снейп подорожував по країні з лекціями, і доля занесла його до рідного міста Роланда Тайсона, де вони і зустрілися на одній з лекцій. Це була історична зустріч для всієї outdoor-спільноти.

Їх розмова почалася відразу після лекції з теми гірських лиж і закінчилась на світанку божевільною задумкою. Там, в розмові, була народжена ідея сходження «sea to summit». Вони прийшли до думки, що класичне сходження з базового табору не може бути вірним подоланням висоти 8848 м. Адже, по суті, сходження починається вже на висоті 1440 м над рівнем моря. Першим, хто висунув таку думку був оператор Майкл Діллон, який займався зйомками пригод і в цей період знімав фільм про відомого Тіма Маккартні-Снейпа, першопрохідника по Північному схилу. А два ідейних скелелази взялися її реалізувати. Було прийнято рішення пройти маршрут від рівня моря до вершини Евересту. Весь маршрут становив 1200 км і брав свій початок на острові Сагар в Бенгальській затоці. Вони ставили перед собою нереальне завдання - пройти через вологі тропіки Індії, через Непал, і тільки після цього сходження на вершину по Західному гребеню.

Експедиція Sea To Summit

Далі послідували місяці підготовки та виготовлення спорядження. Тім шукав спонсорів, одним з яких стала компанія Australian Geographic і інтенсивно тренувався. Роланд в цей час зайнявся спорядженням, необхідно було враховувати всі нюанси і особливості такої тривалої експедиції. Все спорядження мало було бути міцним, надійним і мати мінімальну вагу, так як маршрут передбачався досить довгий і складний. Можливо, саме завдяки правильному спорядженню їм вдалося досягти своєї мети.

Гори Непалу

Кілька місяців по тому, 5 лютого 1990 року, стартувала унікальна експедиція, метою якої було підняття на висоту 8848 м починаючи від рівня моря і закінчуючи піком вершини. Весь маршрут зайняв близько трьох місяців і 10 травня о 9.45 Тім Маккартні-Снейп самостійно вдруге піднявся на вершину Евересту. У цьому сходженні він ледь не помер від знемоги, організм був настільно виснажений, що на подолання відстані з 8230 м і 8536 м йому знадобилося трохи більше шести годин. Запаморочення, діарея і холод давали про себе знати.

Тім Маккартні-Снейп самостійно вдруге піднявся на вершину Евересту

В результаті Тім здійснив свою мрію, а Роланд отримав славу і популярність завдяки виготовленню всього спорядження для цієї експедиції. Його продукція пройшла всі випробування, починаючи вологими тропіками і закінчуючи суворими вітрами високогір'я. На жодному етапі не виникло питань з приводу його якості, що і дозволило досягти поставленої мети.

Історія компанії Sea To Summit

Але не тільки підготовка до експедиції об'єднала двох ентузіастів. Любов до гір, якісне спорядження та бажання полегшити умови побуту туриста під час тривалого сходження зблизили хлопців. Вони налагодили виробництво ультралегкого, але при цьому дуже міцного спорядження. Кожен вніс свою частку в цей процес - Роланд реалізовував свій попередній досвід по конструюванню і пошиттю спорядження, він шив спальники, водонепроникні мішки і накидки. Тім взяв на себе просування продукції на ринку Австралії. Так була заснована компанія під назвою Sea To Summit.

Висока якість продукції і правильний маркетинг дозволили зайняти лідируючі позиції на ринку outdoor-продукції Австралії. Але компанія розширювалася і вихід на іноземний ринок не змусив на себе довго чекати. Кілька років по тому Sea To Summit вирушили на туристичну виставку в США тільки з одним товаром - це був унікальний спальний мішок для альпіністів власної розробки з найнижчою на той період вагою. Чудові характеристики і використання новітніх технологій дозволили перевернути всі уявлення про спорядження на західному ринку. Це дало можливість вийти на міжнародну арену з продукцією бренду.

Другою знаковою подією для розвитку стала співпраця з Wilderness Equipment. Це забезпечило продажі на просторах Європи, а в австралійських магазинах з'явилася продукція зарубіжних виробників.

На сьогоднішній день головний офіс компанії все так же, як і багато років тому, розташований в рідному місті Роланда - Перт. Це дозволяє розробляти і тестувати велику частину продукції на місці. Компанія виросла і тепер філії розташовані в 35 країнах, а експорт здійснюється в більше, ніж 60 держав на різних материках. Кожен, хто стикався з туристичною сферою чув про Sea To Summit. Адже компанія займається виробництвом гермомішків, спальників, туристичних килимків, легкого посуду. Нещодавно були розроблені перші намети.

Але головною відмінною рисою компанії є не великий асортимент, а унікальні характеристики продукції. У той час, коли інші виробники роблять ставку на основне спорядження, а виробництво аксесуарів виносять на другий план, Sea To Summit створюють технологічні, єдині в своєму роді і, головне, затребувані товари для активного способу життя. Вони розробили унікальні в своєму роді:

  • Ultra-Sil, що являє собою пропорційно оптимальну комбінацію силікону і поліуретану; матеріал дуже легкий, міцний, він абсолютно не пропускає вологу; використовується при виготовленні гермомішків, серії рюкзаків DayPack;
  • Ultra-Sil Nano - наступне покоління Ultra-Sil, зберігши всі основні характеристики попередньої версії має на 30% меншу вагу; напівпрозорий;
  • Рушники, які здатні вбирати до 5 разів більше власної ваги; ультратонкі; дуже компактні;
  • Складний посуд з термостійкого силікону; розроблена перша складна каструля з алюмінієвим дном;
  • Екологічно безпечні шампуні і мила, які не приносять шкоди навколишньому середовищу;
  • Ультралегкі і компактні спальники і килимки почали еру легкоходства як самостійного типу туризму;
  • Гамаки.

При розробці кожного нового продукту вони проходять шлях від «навіщо і для кого» до «як удосконалити і полегшити» - від «рівня моря» до «вершини».

При розробці кожного нового продукту вони проходять шлях від «навіщо і для кого» до «як удосконалити і полегшити» - від «рівня моря» до «вершини».

Філософія продукції Sea To Summit

Починаючи з 1990 року і до цього дня компанією рухає перфекціонізм дизайну, який дозволяє розробляти геніальні і функціональні продукти. Під час виробництва багато уваги приділяється деталям, завдяки чому, досягається максимальна функціональність продукції. При цьому береться до уваги особливий австралійський підхід «без турбот». Це дозволяє створювати спорядження для людей, для їх комфорту в похідних і екстремальних умовах. Щоб максимально полегшити побут туриста компанія продовжує свої дослідження, розробку нових методів і матеріалів для виробництва.

Вся суть компанії полягає в тому, що одні скелелази і альпіністи створюють для інших скелелазів і альпіністів по-справжньому якісне спорядження. Щоб там, на висоті, в складних умовах не відволікатися на різні дрібниці, щоб була можливість спокійно насолоджуватися і хоч трохи наблизитися до того прекрасного, що звуть ГОРАМИ.
Компанія дбає не тільки про комфорт людини, а й навколишнього середовища. Все виробництво Sea to Summit передбачає екологічність продукції і скорочення негативного впливу. Бренд представляє певні товари, що відзначені сертифікатом, наданим Центром Outdoor Етики "Leave No Trace" (Не Залишай Слідів). Дана позначка означає, що продукція при правильному її використанні дозволяє:

  • Створити комфортні умови для подорожей;
  • Залишити після себе мінімум слідів перебування в дикій середовищі.

При цьому Тім Маккартні-Снейп є творцем не тільки бренду туристичного спорядження, а й одним з головних покровителів організації під назвою Всесвітній рух за трансформацію, яка займається вивченням людини, її впливу на світ і поліпшення аспектів життя. Це більше філософський рух ніж комерційний. Суть діяльності полягає в тому, що тільки усвідомлена людина осмисленими діями здатна як творити, так і руйнувати все навколо себе. Тім проводить паралель між вивченням розуму людства і підкорення вершин. Там же, у співпраці з іншими засновниками зародилася концепція, яка виступає за збереження природи в її первозданному вигляді і розвиток людського розуму для того, щоб піклуватися про навколишній світ.

Заключення

Творці компанії Sea To Summit Роланд Тайсон і Тім Маккартні-Снейп змогли не тільки втілити свою мрію про сходження «від моря до вершини» в реальність, але і дати можливість наблизитися до своєї мрії іншим. Адже насолоджуватися всією красою нашої планети набагато приємніше, загорнувшись в теплий спальник і гріючи руки об чашку з чаєм, ніж тільки і думати, як відігрітися в умовах походу😊. Вони зняли з нас тягар важкого рюкзака і дали можливість легко подорожувати, при цьому не втрачаючи в комфорті ні грама. Їх технологічне спорядження істотно полегшує життя під час походу і при цьому дозволяє мінімізувати вплив на навколишнє середовище.

Їх технологічне спорядження істотно полегшує життя під час походу і при цьому дозволяє мінімізувати вплив на навколишнє середовище.

Сьогодні ж колишні ентузіасти-альпіністи, вони ж творці Sea To Summit, мабуть, технологічнішого спорядження, залишаються біля керма компанії, катаються на лижах, освоюють нові маршрути, читають лекції з альпінізму і продовжують створювати для нас дивовижні речі, подаючи нам приклад того, як отримувати задоволення від контакту з природою, при цьому не завдаючи їй шкоди.