Зміст:

  1. Початок
  2. Вихід на європейський ринок
  3. Співпраця з найсильнішими альпіністами
  4. Продукція BLACK YAK

 

З безмежною радістю ми хочемо представити вашій увазі один з найбільш швидкозростаючих брендів альпіністського спорядження на сьогоднішній день – південнокорейську торговельну марку Black Yack!

Для багатьох шанувальників туристичного спорядження в Україні ця назва буде практично не знайома. У цьому немає абсолютно нічого дивного – компанія Black Yak вийшла на європейський ринок туристичного та альпіністського спорядження тільки в 2016 році. При цьому історія бренду триває вже понад 45 років і для кращого розуміння масштабів Black Yak ми вирішили поглибиться в витоки і дізнатися, як все починалося.

 

Початок

Популяризація альпінізму, гірського туризму і іншого активного відпочинку на природі в середині ХХ століття призвела до виникнення проблеми відсутності високоякісного спеціалізованого спорядження та екіпіровки. Так як великі заводи і фабрики, що виробляють одяг, взуття та металеві вироби не бачили для себе необхідності організації випуску спеціалізованої екіпіровки, вирішення цього завдання взяли на себе ентузіасти з туристичного та альпіністського середовища. Серед таких ентузіастів були француз Фернанд Петцль (Petzl), італійці Джузеппе Бонаіті (Kong) і Рекардо Кассин (Cassin), американці Івон Шуінард (Black Diamond, Patagonia) і Ларрі Пенберфі (MSR), британець Реб Каррінгтон (Rab) і т. д. Розпочате ними на одному ентузіазмі в кустарних умовах виробництво перших карабінів, льодорубів, пухових спальних мішків і т. д. в результаті призвело до утворення цілої індустрії і сьогодні всі ми з радістю користуємося продукцією торгових марок, заснованих цими видатними людьми.

По праву в ряд з вище переліченими інноваторами можна поставити південнокорейського альпініста Таї Сун Кана. Корейська школа альпінізму має давні традиції і по праву вважається однією з найсильніших у світі. Але на початку буму популярності альпінізму в світі, який припадає на 70-і роки, в Кореї не було жодного налагодженого виробництва туристичної та альпіністської екіпіровки. Саме цю несправедливість і вирішив виправити Таї Сун Кан.

Таї Сун Кан

Таї Сун Кан

У 1973 році він відкриває в Сеулі перший магазин туристичної та альпіністської екіпіровки під досить банальною назвою «Гармент» (в перекладі - предмет одягу). Вся продукція відшивалась на заводі Dongjin Mountain. При виробництві Кан прагнув реалізувати всі свої задуми і врахувати рекомендації інших альпіністів.

Випускаєма продукція була гідно оцінена не тільки місцевими альпіністами і туристами, а й людьми, віддаленими від гірських походів – якісна, теплий одяг, що захищає від будь-яких примх погоди користується попитом в будь-якій діяльності і в будь-яких умовах. В результаті з кожним роком в Кореї відкривалося все більше нових спеціалізованих магазинів і до початку 90х продукція Dongjin Mountain завоював величезну популярність не тільки в Кореї, але і в сусідніх Японії і Китаї.

Досягнувши всіх можливих висот на батьківщині (більше 300 магазинів по всій Південній Кореї), перед компанією постала задача виходу на міжнародний ринок. І якщо з якістю продукції не виникало ніяких проблем, то назва Dongjin Mountain явно не годилося для успішного просування. В результаті пошуку нової звучної і впізнаваної назви для торгової марки в 1996 році вибір припав на Black Yak. Цей могутній звір, який пережив льодовиковий період і мешкає в умовах високих гімалайських гір найкраще відповідав іміджу і цінностям компанії.

Першою метою стало завоювання ринку Китаю. Після завершення ребрендингу в 1998 році відбулося відкриття перших 18 фірмових магазинів Black Yak в найбільших торговельних центрах столиці Піднебесної. Успіх продажів перевершив всі очікування – наступні 15 років по всій країні будуть відкриватися від 5 до 20 магазинів в рік. До 2013 року кількість торгових точок доросло до 166 магазинів, з яких сто були монобрендовими. У 2012 році був відкритий великий фірмовий магазин в Мецці висотного альпінізму – столиці Непалу Катманду.

 

Вихід на європейський ринок

У тому ж 2012 році після тривалої і ретельної підготовки відбувся дебют Black Yak на найбільшій і найпрестижнішій виставці outdoor-спорядження – ISPO в Мюнхені. Як для новачка це був справжній фурор: перемога відразу в чотирьох номінаціях, в тому числі «Азіатський продукт року 2013» за альпіністську куртку з тришарової мембрани Gore-Tex Pro Shell 3L – B1XG1 Jacket. Журі конкурсу дуже високо оцінило облягаючий, продуманий до дрібниць, крій куртки, який при цьому зовсім не сковує рухи користувача.

Black Yak B1XG1 Jacket

Але з продажами справа пішла не відразу. Крій та дизайн одягу орієнтований на азіатський ринок не підійшов європейцям – рукава і штанини часто виявлялися занадто короткими і строкатий яскравий дизайн теж не викликав велику популярність. Як зазначив керуючий директор з міжнародного бізнесу Black Yak Максімілан Норц: «в 2012 році на виставці в Мюнхені наша колекція одягу нагадувала своїм виглядом «райську птицю». Людям подобався цей дизайн, але носити таке ніхто не збирався».

На хвилі успіху на виставці і для просування на європейському ринку в 2014 році була відкрита штаб-квартира з виставковим залом в Мюнхені. У колекції одягу, відшиваємого для європейського ринку був перероблений крій і дизайн – на зміну строкатим різнобарвним штаням і курткам прийшли більш консервативні, звичні для європейських споживачів, нейтральні практичні забарвлення. Завдяки цим вжитим крокам вдалося досягти бурхливого розвитку дилерської мережі та зростання продажів в Європі.

На сьогоднішній день кількість завойованих золотих нагород на виставках ISPO перевищило два десятка і Black Yak по праву вже можна віднести до пантеону найтитулованіших брендів outdoor-індустрії. В якійсь мірі, це не дивно – поєднання найкращих матеріалів, сучасні технологій, висока якість пошиття в комбінації з продуманим до найдрібніших деталей дизайном, плюс додайте до процесу виробництва і розробки азіатську педантичність, властиву корейцям – перераховуючи все це, навіть важко уявити, як могло бути по-іншому.

 

Співпраця з найсильнішими альпіністами

З моменту заснування і по сьогоднішній день розробники Black Yak приділяють особливу увагу співробітництву з альпіністами і гірськими туристами. Їх рекомендації завжди знаходять відгук у новій продукції бренду.

Першим серйозною експедицією, в якій компанія взяла участь в якості спонсора, була південнокорейська експедиція на початку 1980х років на один з найскладніших, найнебезпечніших і смертоносних восьмитисячників - Нанга Парбат. На щастя все склалося вдало – південнокорейський прапор було піднято на висоті 8125 метрів, а компанія, тоді ще Dongjin Mountain, придбала популярність за межами батьківщини.

Нанга Парбат

У 2010 році компанія Black Yak стала головним спонсором експедиції південнокорейської альпіністки О Ин Сон на восьмитисячник Шишабангма. Це був останній з 14 восьмітисяніков, на який О Ин Сон ще не зійшла. Компанія взяла на себе всі витрати на екіпіровку і вертолітні перельоти під час сходження. Це були дійсно великі фінансові вкладення – гімалайські експедиції коштують чималих грошей. Але ці інвестиції виявилися повністю обгрунтованими – успішне соло-сходження на Шишабангма зробило О Ин Сон першою в світі жінкою, яка здійснила сходження на всі 14 вищих піків планети і стало знаменною подією для всієї Південної Кореї. Емблема Black Yak, що красується на штурмовій куртці альпіністки, була показано в ефірі корейського телебачення під час прямої трансляції штурму вершини – про кращу рекламу можна тільки мріяти! 

Сьогодні компанія Black Yak співпрацює з багатьма найсильнішими альпіністами сучасності. Зокрема, потрібно відзначити одного з найперспективніших молодих альпіністів – німецького спортсмена Йоста Кобуша. У свої 27 на його рахунку безкисневе сходження на Аннапурну (один з наймолодших підкорювачів цієї вершину) і унікальне соло-сходження на Ама Даблам. На жаль взимку в 2020 році йому не вдалося здійснити свою амбітну ідею зимового соло-сходження на Еверест, але можна бути впевненим, що ми ще не раз почуємо про цього талановитого молодого німецького альпініста. З 2015 року Йост Кобуш активно співпрацює з Black Yak. Зокрема, він бере активну участь в розробці нових моделей одягу для альпінізму, підборі використовуваних матеріалів і безпосередньо бере участь в тестуванні продукту, що розробляється.

Йост Кобуш

В команду Black Yak так само входить один з найсильніших альпіністів-висотників на сьогоднішній день - поляк Адам Білецьки. На його рахунку сходження на Хан-Тенгрі в альпійському стилі в 17 річному віці, зимові безкисневі сходження на Броуд Пік і Гашербрум I, а також унікальна рятувальна операція в зв'язці з Денисом Урубко французької альпіністського Елізабер Рівол взимку в 2018 році на Нанга Парбаті. Як зазначив Адам, на відміну від більшості виробників альпіністської екіпіровки, які заявляють про співпрацю зі спортсменами, в компанії Black Yak альпіністи безпосередньо на пряму беруть участь в розробці і тестуванні екіпіровки. Зокрема, у всіх своїх експедиціях Адам використовує зразки майбутніх моделей одягу Black Yak, до того, як вони потраплять в каталог і стануть доступні оточуючим.

Адам Білецьки

Як і більшість альпіністів і любителів гір, компанія Black Yak вважає гори своїм домом. І не можна залишатися байдужим, коли в твій дім прийшла біда – в 2015 році компанія пожертвувала мільйон доларів на рятування постраждалих в результаті катастрофічного землетрусу в Тибеті.

 

Продукція BLACK YAK

На початку свого розвитку компанія Black Yak пробувала самостійно розробляти власні утеплювачі і захисні матеріали. Цей процес виявився досить трудомістким і фінансово витратним. З цієї причини було прийнято рішення відмовитися від цієї ідеї, закуповувати найкращі матеріали (зокрема, в 1994 році був підписаний контракт на використання мембранних ламинатов Gore-Tex) і зосередити всю увагу на комбінуванні різних матеріалів і розробці унікальних дизайнерських рішень в одязі. Головною розробкою Black Yak можна назвати ряд технологій, пов'язаних з використанням властивостей повітря і оптимізацією їх взаємодії і впливу на комфорт користувача екіпіровки.

Технологія YAK FLOW. В результаті польових і лабораторних досліджень було встановлено, що тканини з повітропроникністю менше 6 л./м2/с. також успішно запобігають втратам тепла, як тканини з нульовою повітропроникністю. Тканини з технологією YAK FLOW забезпечують оптимальну паропроникність, тим самим, не перешкоджаючи проходженню вологи крізь себе, відмінно утримують холодні повітря зовні вироби і запобігають втраті тепла всередині.

Конструкція повітряного потоку YAK BOX-WALL. Інноваційна конструкція для пуховиків, що запобігає контакт холодної зовнішньої захисної тканини виробу з ізоляційним шаром утеплювача. Завдяки цьому вдалося досягти значного підвищення термічного ККД виробу. Ще більше поліпшення цього показника вдалося досягти за рахунок використання унікальних каналів для міграції повітря – тепле повітря всередині виробу переміщається з одного відсіку з утеплювачем в інший, залишаючись всередині виробу, не йдучи в відкриті шари атмосфери.

Технологія YAK MIDSHELL. Завдяки використанню мембранних тканин і спеціальних методів плетіння волокна вироби з цією технологією поєднують в собі комфорт і терморегуляцію середнього шару, що утеплює, і помірний захист від вітру і атмосферних опадів, як в зовнішньому захисному шарі одягу.

Вся продукція компанії розділена на три категорії, що отримали назву від трьох відповідних порід яків: Maiwa, Sibu і Pali.

Лінійка одягу Maiwa. Яки породи Maiwa мешкають в основному на висоті близько 3500 метрів в помірно теплих умовах з невеликою кількістю атмосферних опадів у вигляді дощу і снігу. Одяг з цієї лінійки відмінно підійде для повсякденного носіння і для нетривалих прогулянок на природі.

Лінійка одягу Sibu. Яки даної породи відрізняються високою витривалістю і здатністю долати довгі відстані на висоті до 4500 метрів над рівнем моря. Одяг, що ввійшов в цю колекцію, містить в собі кращі матеріали і технології і призначений для використання в альпінізмі, скелелазінні і гірських походах. З даної колекції в нашому магазині представлені легкі еластичні шорти BORAN short, що відмінно підходять для гірських походів і занять скелелазінням і міцні, еластичні треккинговиє штани CANCHIM pants і RANDALL pants, з використанням однієї з найміцніших тканин на сьогоднішній день – Cordura від французької фірми DuPont.

Black Yak Boran ShortsBlack Yak Canchim PantsBlack Yak Randall Pants

Лінійка одягу Pali. Яки породи Pali мешкають на висоті більше 5000 метрів, успішно справляються з низькими температурами, снігопадами і подоланням льодовиків. У даній колекції зібрано одяг для висотних експедицій і найекстремальніших похідних умов. У нашому магазині представлені дві моделі, що завоювали золоті статуетки на виставці ISPO в 2019 році: легка утеплена куртка з синтетичним утеплювачем CALVANA hoody з технологією YAK FLOW і пуховий комбінезон для висотних експедицій WATUSI DOWN SUIT, який по праву можна визнати самим функціональним виробом в своєму класі.

Black Yak Calvana HoodyBlack Yak Watusi Expedition Down Suit

Сьогодні компанія успішно просувається на європейському і північноамериканському ринку вже встигнувши отримати жартівливу назву «азіатський Arcterix». Ми раді, що з цього року високоякісна продукція цього південнокорейського бренду вже доступна і в Україні. Якщо ви шукаєте високоякісний, продуманий до самих дрібниць, технологічний одяг для своїх подорожей – обов'язково зверніть увагу на продукцію Black Yak.

Перші вироби вже доступні у відкритому продажі в нашому магазині у Дніпрі на проспекті Олександра Поля 89.

Дякуємо за увагу і чекаємо вас у гості!